Här hittar du svar på de vanligaste frågorna. Naturligtvis finns vi tillgängliga via vår kundservice om du hellre vill prata med någon. Maila till info@hagerstensgaraget.se eller ring oss på 020-121 120.
Hur blir jag kund
Om du har registrerat dig som privatperson så kan du även hyra ett förråd som företagskund.
Se till att inte vara inloggade på mina sidor utan hyr ett förråd från startsidan och välj att registrera dig som företagskund.
När du senare loggar in så kommer du att få välja om du vill logga in dig som privat eller företag.
Detta fungerar även om du registrerat dig som privatperson och senare vill hyra som företagskund.
På hägerstensgaraget.se väljer du först en parkering. Du skapar sedan ett konto med hjälp av bank-id. Välj den dag du vill börja parkera. Signera sedan avtalet och sätt in dina kortuppgifter för det kort du vill använda för månadsvis betalning. Sedan laddar du ner Appen ”Green Storage Access – By Noke” Du kommer att få ett sms med en engångskod som du byter första gången du öppnar Appen. Efter detta har du tillträde till anläggningen från den dag du valt att starta. Glöm inte att aktivera Bluetooth samt platstjänster om du har en android telefon. Du måste vara inom ca 5m räckhåll från den dörr du vill öppna.
Du kan hyra en parkering max 30 dagar innan önskat startdatum.
När du hyrt parkeringen och laddat ner Appen så kan du börja parkera från den dag du satt som startdatum.
Du måste ha en Iphone med version IOS 9.0 eller senare eller en Android med version KitKat 4.4 eller senare.
För att kunna hyra en parkering krävs bank-id eller mobilt bank-id. Detta används för identifiering, signering samt för att logga in på ”mina sidor”.
Du måste ha ett betalkort eller kreditkort från Visa, Mastercard eller Amerikan Express. Du anger detta kort under signering på hemsidan när du landar på PayEx hemsida. PayEx är vår leverantör av kortbetalningar. PayEx är ett bolag som ägs av Swedbank.
Nej, vi ser inte dina uppgifter då dessa registreras hos PayEx som är en del av Swedbank. Vi initierar endast en betalning från vår sida och PayEx utför själva dragningen från ditt kort.
När du har hyrt en parkering via vår hemsida så har du tillträde dygnet runt.
Om du har några frågor så är du välkommen att kontakta oss via e-post info@hagerstensgaraget.se eller på telefon 020-121 120.
Avtal & Villkor
Du hyr parkering på månadsbasis och kan närhelst säga upp avtalet. Om uppsägning ej sker så fortsätter du att hyra så länge det passar dig.
Meddela oss innan den 15:e i den månad du vill flytta ut. Sista nyttjandedagen blir då den sista i samma månad.
Du loggar in på mina sidor och går till fliken för kontrakt. Där kan du välja att säga upp ditt kontrakt till ett givet datum.
Du gör detta via mina sidor under fliken mina förråd eller via info@hagerstensgaraget.se Observera att din uppsägning måste innehålla namn, parkeringsplats och uppsägningsdatum samt datum för avflytt.
Hyresvillkoren hittar du här allmänna bestämmelser.
Hyra & betalning
Nej, inga extra avgifter tillkommer. Appen är gratis och du kan använda parkeringen hur mycket du.
Vi accepterar Visa samt MasterCard.
Hyran dras på kortet den första i varje månad, alltså i förskott. I det fall du har får faktura på e-post så skall denna vara oss tillhanda senaste den 1:a i varje månad.
Hyran betalas via det kort som du registrerat. Vänligen tillgodose att kort fungerar och att det finns täckning på kortet den 1:a i varje månad. I det fall du får en faktura på e-post så innehåller denna ett OCR nummer som måste anges vid betalning från t.ex. din internetbank.
Vi börjar ta betalt från dagen som du valt som ”inflyttningsdag” Om detta inte är den 1:a i en månad så blir därför första hyran lägre än vad som angivits.
Detta erbjudande gäller de första 30 dagarna. Endast för nya kunder.
Du betalar hyra för det första 30 dagarna när du signerar avtalet på hemsidan. Om du får första månadshyran för 1kr kostar förrådshyran 1kr de första 30 dagarna.
Exempel: Inflyttningsdag 15/10. Du betalar hyra minus eventuell rabatt till den 14/11. Nästa faktura gäller då november och skall betalas 1/11. Eftersom du i första betalningen redan betalat en del av november så gäller denna faktura, perioden 15/11 till 30/11 alltså 16 dagar. Du betalar då din hyra och delat på månadens dagar gånger 16 dagar. Från december så kommer du att betala ordinarie hyra från den 1/12 till 31/12 och detta dras från ditt kort den 1/12 alternativt så använder du fakturan som skickats till din e-post.
I detta fall kan vi ej dra någon hyra från ditt kort. Detta betyder att tillgängligheten till anläggningen kan komma att spärras. Vänligen gå in på mina sidor under fliken ”mina uppgifter” och uppdatera dina kortuppgifter.
Företag
Som företagare kan du välja mellan kortbetalning eller faktura utskickad på e-post.
Om du valt att betala med kort och vill ha en faktura så kan du hämta den på ”mina sidor” eller kontakta oss på info@hagerstensgaraget.se
Om du har registrerat dig som privatperson så kan du även hyra ett förråd som företagskund. Se till att inte vara inloggade på mina sidor utan hyr ett förråd från startsidan och välj att registrera dig som företagskund.
När du senare loggar in så kommer du att få välja om du vill logga in dig som privat eller företag.
Detta fungerar även om du registrerat dig som privatperson och senare vill hyra som företagskund.
APP
Testa funktionen ”glömt mitt lösenord” på startsidan i Appen. Om detta inte fungerar så kontrollera på ”mina sidor” att ditt telefonnummer är korrekt. Det skall vara ett mobilnummer som har följande format +467xxxxxxxx. Om ditt nummer är korrekt och du fortfarande inte får någon kod skickad så kontakta oss på 020-121 120 eller info@hagerstensgaraget.se
När du hyrt en parkering så kommer det att skickas ut en verifieringskod till det mobilnummer som du angivit. Denna kod använder du för att logga in i appen första gången. När du loggat in så ombeds du att godkänna användarvillkoren och sedan att byta lösenord. Appen är tillverkad av bolaget Noké och deras logo finns därför i Appen. Den enda info som finns om dig i Appen är ditt för och efternamn samt ditt mobilnummer och e-postadress.
Under fliken ”Support” i Appen så finner du svar på de flesta frågorna. I annat fall är du välkommen att kontakta oss på 020-121 120
För att endast du skall ha tillgång till ditt privata lösenord.
Du kan välja att tilldela en annan person, åtkomst till din parkering. Detta gör du i Appen under fliken användare genom att trycka på ”+” symbolen i det högra övre hörnet. Du kan när du önskar, välja att ta bort denna användare på samma flik.
Om Appen inte fungerar så kan du testa dessa steg.
- Är Bluetooth aktiverat
- Är platstjänster aktiverat
- Stäng ner Appen och öppna den på nytt
- Se efter om det finns en tillgänglig uppdatering i APP store eller Google play
- Vissa bilars Bluetooth enhet kan störa ut Appen – Om du pratar i telefon via bilen så testa att lägga på
Mina sidor
Du kan ändra dina personliga uppgifter såsom adress, telefonnummer etc. Uppdatera dina kortuppgifter, säga upp din parkering, och se din fakturahistorik.
Du går till https://www.hagerstensgaraget.se/mina-sidor/
Du använder bank-id för att logga in på mina sidor.
Support
Du kan kontakta supporten dygnet runt. På övriga tider finns de flesta svaren under FAQ eller på supportdelen i Appen.
Ja, du kan maila till info@hagerstensgarget.se
Du kan alltid ringa 020-121 120 och få svar via vår externa telefonservice
Förråd
Det finns alltid parkering på våra anläggningar.
Varje anläggning är larmad och det finns även videoövervakning med dygnet runt inspelning. Förråden är larmade och styrs med ett digitalt access system. Med vårt försäkringsarrangemang så kan du alltid känna dig trygg om något oväntat inträffar.
Förråden har den golvyta som anges i m², dock kan diskrepanser finnas. Takhöjden i förrådet är ca 2,6m.
Ja du kan hyra flera parkeringar. Logga in på mina sidor och hyr sedan ytterligare ett förråd.
Säkerhet
Anläggningen är larmad
Anläggningen är utrustad med brandlarm samt nödutgångar
Anläggningen är utrustad med ett access system som sköts via APP
Anläggningen är utrustade med kamerasystem med inspelning dygnet runt